Programowanie i spolszczenia gier #1
Postanowiłem, że od dzisiaj będę raz na jakiś czas umieszczał na mojej stronie krótki artykuł w tematyce spolszczeń i tematów z tym związanych. Na dobry początek napiszę co nieco o mojej styczności z pisaniem własnych programów umożliwiających wykonanie spolszczenia do gry, którą sobie chcemy przetłumaczyć.
Wszystko w tej kwestii zawsze skupiało się wokół forum Xentax. Tam ludzie zamieszczają swoje narzędzia, czasem nawet kody źródłowe. Na początku wchodziłem tam tylko po to, by pobierać programy innych i ratować wygasłe linki. Robiłem reupload ważniejszych dla mnie programów.
Potem zacząłem się trochę interesować tematem, a na studiach nastał ten moment, kiedy zajęcia mnie nudziły, bo już wszystko z tego zakresu nauki programowania miałem opanowane. Łącząc jedno z drugim wyszło tak, że spróbowałem napisać swój własny program do archiwum z gry. Wziąłem plik PAK z dema Quake’a 2. Powiem wam, że to dość przyjemny pliczek do analizy. No i ten mój program umiał ładnie rozpakowywać pliki z archiwum, a potem je pakować tak, żeby w grze wszystko było cacy. Nigdy nie opublikowałem kodu, ponieważ był zbyt długi i mało zrozumiały. W przyszłości postaram się przepisać kod i wysłać na forum xentax.
Język w jakim kodziłem to Python. Polecam, gdyż jest bardzo łatwy do opanowania. 🙂
Więcej na ten temat w następnych wpisach.