Poradniki

Prosty przykład użycia programu TextureFinder 2.1

TextureFinder to program, który pozwala nam na szukanie grafik w plikach. Twórcy gier umieszczają grafiki we własnych formatach, żeby zaoszczędzić trochę miejsca na dysku albo żeby uprzykrzyć życie modderom.

Najpierw pokażę, jak wygląda sprawa ze zwykłym plikiem BMP. Czyli takim, który może być odczytywany przez przeglądarki obrazów jak na przykład IrfanView.

Pobierz TextureFinder:

Oraz obrazek:

Teraz otwórz obrazek w programie. Zobaczysz coś takiego:

Musisz odpowiednio dostosować opcje programu, żeby zobaczyć prawidłowy obrazek. Czyli:
Width: 588
Shift: 135
Pixel Format: 888 = 24
Vertical Flipping: checked

I wtedy już wszystko ładnie widać:

No dobra. A co kiedy obrazek ma nałożoną kompresję? Bitmapy BMP mają często kompresję RLE.

Pobierz plik:

I otwórz w TextureFinder. Przy takich samych ustawieniach jak powyżej zobaczysz coś takiego:

Zmiana ustawień nic ci nie da. Niestety kompresja uniemożliwia korzystanie z programu.

Podgląd grafik jest możliwy także w plikach, które zawierają w sobie grafiki, ale same grafikami nie są.
Na przykład plik czcionki (FNT) z gry Tony Hawk’s Pro Skater 2.

Pobierz plik:

Po wczytaniu czcionki do programu i zmianie ustawień możesz otrzymać coś takiego:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

fifty nine − fifty seven =