Graphics \ Textures

TGA file format

ENGLISH:
http://www.paulbourke.net/dataformats/tga/

POLISH:
//wersja skrócona
//analiza tylko plików zapisanych w paint.net

DATA TYPE 2 (bez kompresji)
1 bajt – długość pola identyfikacyjnego // 0 oznacza, że nie ma takiego pola
1 bajt – typ mapy kolorów // tu jest zawsze 0 albo 1, zero jest dla data type 2
1 bajt – kod DATA TYPE // „2” dla data type 2

5 bajtów – dane mapy kolorów // same zera, jeśli nie dotyczy

2 bajty – X lewego dolnego rogu obrazu // zwykle 0
2 bajty – Y lewego dolnego rogu obrazu // zwykle 0
2 bajty – szerokość obrazu
2 bajty – wysokość obrazu
1 bajt – ilość bitów na piksel // zwykle 32 (Targa 32)
1 bajt – flagi

0 – 255 bajtów – pole identyfikacji // opcjonalne
x bajtów – pole mapy kolorów // opcjonalne
x bajtów – piksele

DATA TYPE 10 (z kompresją RLE)
1 bajt – długość pola identyfikacyjnego // 0 oznacza, że nie ma takiego pola
1 bajt – typ mapy kolorów // tu jest zawsze 0 albo 1
1 bajt – kod DATA TYPE // „10” dla data type 10

x bajtów – piksele
1 bajt – flagi pakietu // zwykle „CF”
7 bitów – ilość pikseli z danym kolorem
3-4 bajty – kolor rgb

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

+ sixty seven = sixty nine